Opublikowano Dodaj komentarz

Jak trenować, żeby osiągnąć najlepsze efekty?

Polub i podaj dalej:
0
fb-share-icon0
0
Pin Share20

Tak jak wspominałam, żeby schudnąć wystarczy deficyt kaloryczny i ogólny zdrowy ruch na co dzień (spacer, rower, rolki itp.). Wybierz taką aktywność, którą lubisz zamiast zmuszać się do treningów, które są zbyt intensywne dla Ciebie.

A co jeśli zależy Ci nie tylko na odchudzaniu, ale też na zdrowym, wymodelowanym ciele?

Wtedy zacznij od Pilates Core Stability (plan naprawczy brzucha w moim sklepie). To jest podstawa zdrowego ciała, zanim przejdziemy do mocniejszych treningów. Pilates ten pobudza przede wszystkim mięśnie głębokie do pracy (a jest to naprawdę trudne zadanie i tylko dobrze ułożony plan jest w stanie te mięśnie zangażować). Jeżeli dobierzesz zbyt mocny trening na początku, a Twoje mięśnie głębokie są zbyt osłabione (np. po przebytej ciąży) to większość pracy przejmą zewnętrzne mięśnie Twojego ciała, a przez to możesz nigdy nie doświadczyć uczucia aktywnych mięśni głębokich i nawet pomimo mocnych mięśni brzucha, nie będzie on w stanie trzymać wnętrzności w ryzach (wiele wytrenowanych brzuchów, które oglądasz na zdjęciach jest efektem wciągnięcia brzucha, a nie o to chodzi, aby brzuch ciągle wciągać tylko mieć płaski i aktywny na co dzień). I nie tylko o brzuch to chodzi, ale o wzmocnienie całego core, przygotowanie mięśni dna miednicy na mocniejsze treningi później, osłonę i zdrowie kręgosłupa oraz o zaktywowanie pośladka do pracy, bo mocny pośladek to m.in. zdrowe plecy.

Plan naprawczy jest treningiem o niskiej aktywności, więc dodaj do niego niskokaloryczną dietę albo intensywniejszy trening cardio np. na rowerze. Trenowanie cardio na maszynach (rower stacjonarny, orbitrek) jest jednym z bezpieczniejszych sposobów na początek. W ten sposób wzmacniamy ciało na macie i poprawiamy kondycję dobrze dobranym treningiem cardio (oraz spalamy dzięki niemu więcej kalorii).

Po wykonaniu planu naprawczego polecam przejść do treningu siłowego (u mnie jako Trening Modelujący). Trening siłowy jest najskuteczniejszy zarówno w modelowaniu sylwetki (budowaniu kształtów), jak i w pobudzeniu opornej tkanki tłuszczowej do spalenia (końcówka odchudzania). Poza tym wykonywany poprawnie technicznie pięknie poprawia postawę ciała, rzeźbi brzuch, wzmacnia mięśnie i odmładza ciało. Warunkiem koniecznym jest prawidłowe ułożenie takiego treningu i prawidłowe wykonywanie go technicznie. W moim Treningu Modelującym znajdziecie mnóstwo porad dotyczących techniki wykonywania, a każdy trening jest tak ułożony, aby maksymalnie wykorzystać potencjał treningu siłowego (np. zwiększyć wydzielanie hormonu wzrostu odpowiedzialnego za skuteczność w spalaniu lub modelowaniu). W planie dobrane są takie ćwiczenia, aby pobudzić pośladek do pracy, poprawić postawę ciała i wyszczuplić talię, czyli wpłynąć na ładne kobiece wymodelowanie sylwetki (to nie jest typowy trening siłowy nastawiony na rozbudowanie nóg i bicepsów, wręcz przeciwnie – on świetnie wysmukla sylwetkę).

I to jest podstawa zdrowego i pięknego ciała – najpierw pobudzamy mięśnie głębokie do pracy Planem naprawczym brzucha, później wzmacniamy i modelujemy całe ciało Treningiem Modelującym. Dodaj do tego konsekwencję, cierpliwość i dobre żywienie, a ciało odwdzięczy się zdrowiem i pięknym wyglądem na lata.

Polub i podaj dalej:
0
fb-share-icon0
0
Pin Share20
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.