Opublikowano 11 komentarzy

Jak zapanować nad wilczym apetytem i ciągłą ochotą na słodkie?

Polub i podaj dalej:
0
fb-share-icon0
0
Pin Share20

Jak już wspominałam tylko wyregulowaniem gospodarki hormonalnej jesteśmy w stanie kontrolować naszą dietę, wilczy apetyt i ciągłą ochotę na słodkie.

Nadmiar cukrów i zbóż w diecie, ciągłe podjadanie, spożywanie słodkich napojów to wszystko prowadzi do rozregulowania działania insuliny i leptyny w naszym organizmie, co prowadzi do napadów głodu i ciągłej ochoty na słodkie. Ponadto przy za dużej ilości cukru w diecie w naszych jelitach rozwija się patologiczna flora bakteryjna, dochodzi do zagrzybienia (grzyb karmi się głównie cukrem, btw. rak również!). I nawet jeśli wyrzucimy z diety słodkie napoje (podstawa!) i będziemy starali się ograniczyć słodycze to i tak dalej jedząc w każdym posiłku chleb, bułki, placki z mąki pszennej, nabiał, mleko, płatki śniadaniowe, ziemniaki itp. to dalej spożywamy cukier (nawet węglowodany złożone zostają rozłożone do cukru) – najgorsze jest białe pieczywo i wszelkie wyroby z mąki pszennej, bo organizm metabolizuje je tak samo jak cukier. Więc mimo pozornego unikania cukru my i tak spożywamy go w każdym posiłku. Więc najprostszym sposobem nad zapanowaniem nad wysokim poziomem insuliny w ciągu dnia jest utrzymywanie jej niskiego poziomu w ciągu dnia, czyli ograniczenie spożywania węglowodanów oraz ograniczenie ciągłego podjadania.

No dobrze ale jak masz ograniczyć podjadanie jak ciągle masz ochotę na jedzenie?

To proste! Zacznij dzień od śniadania białkowo-tłuszczowego.

To powinien być Twój pierwszy bardzo prosty krok w odchudzaniu. Zastąp owsiankę i kanapki, jajami na miękko z dużą porcją warzyw i oliwy z oliwek, jajecznicą z porcją warzyw, pastą z makreli z dodatkiem warzyw, a nawet parówkami z dużą porcją warzyw. Takie śniadanie jest bardzo sycące (pamiętaj, żeby się najeść, a nie jeść jak wróbelek), nie powoduje dużych skoków insuliny od rana, pozwala na wprowadzenie od rana dużej porcji warzyw w menu, bo potrzebę przegryzania jajecznicy chlebem zastępujesz warzywami, jest bardzo zdrowe i odżywcze (tak, jajecznica na boczku jest zdrowszym wyborem na śniadanie niż płatki śniadaniowe), jest naprawdę proste w przygotowaniu i pozwala na dłużej zachować energię w ciągu dnia. Po takim śniadaniu czujesz długo sytość, więc koniecznie zrób sobie co najmniej 4-godzinną przerwę od jedzenia i spożywania słodkich napojów po nim. Popijaj wodę bez smaku, ewentualnie czarną kawę lub herbatę bez cukru (najlepiej nie więcej niż 2 filiżanki dziennie). Dzięki temu zapanujesz nad wilczym apetytem w ciągu dnia. Ponadto nie podjadając do kolejnego posiłku, dasz swojemu organizmowi możliwość spokojnego strawienia pierwszego posiłku oraz odpoczynku od ciągłego trawienia kolejnych małych przekąsek, a tym samym możesz m.in. zapobiec odkładaniu się niestrawionych resztek gnijących w jelitach i rozwojowi patologicznej flory. Powiedzenie jedz mniej, a często jak widać już dawno odeszło do lamusa! Przynosi więcej szkody niż pożytku. Najedz się i daj swojemu układowi trawiennemu odpocząć! Miej na uwadze, że Twój organizm uzależniony od ciągłej dostawy cukru, może na początku gorzej znosić wprowadzenie śniadań białkowo-tłuszczowych do diety. Na początku możesz czuć się trochę osłabiona, przygnębiona, organizm trochę zachowuje się jak na odwyku (bo cukier to zwykła używka), daj sobie co najmniej tydzień na lepsze samopoczucie po takim śniadaniu, a to sprawi, że koniec końców zwiększy się Twoja energia, przestaniesz mieć zjazdy energetyczne po południu. W kolejnych posiłkach (najlepiej trzech nie więcej) możesz normalnie spożywać węglowodany, nie wyrzucaj ich od razu z diety. Zacznij tylko od śniadań.

Porcja różnorodnych warzyw w śniadaniu ma też duże znaczenie dla wzbogacenia Twojej mikrobioty jelitowej, a bogaty mikrobiom to łatwiejsze trawienie, niższe skoki cukru we krwi, lepsze wytwarzanie neuroprzekaźników odpowiedzialnych za nasz dobry nastrój i mniejsza ochota na słodkie. Dlatego nie pomijaj tego dodatku w swoich śniadaniach 🙂

 

Polub i podaj dalej:
0
fb-share-icon0
0
Pin Share20

11 komentarzy do “Jak zapanować nad wilczym apetytem i ciągłą ochotą na słodkie?

  1. Fajnego masz bloga i ciekawe na nim treści czy na serwerze wszystko sie zmieści ? pięknie frazujesz słowa zmuszasz przy tym do myślenia tym komentarzem życzę powodzenia 🙂

  2. Bardzo ciekawy blog, rzeczowy i wyważony, zmusza do myślenia i refleksji. Od dzisiaj zaglądam regularnie. Pozdrowienia 🙂

  3. Słowa mają ogromną moc bardzo w to wierzę. Mogą inspirować, dawać motywację lub pocieszenie, a gdy go potrzeba. Czasem w jednym zdaniu zaklęta jest mądrość, której szukamy w naszym życiu przez długi czas. Zapraszam do siebie http://www.xmc.pl 🙂

  4. Prawdziwy z Ciebie talent i mistrz pióra z ogromną łatwością przekładasz myśli na słowa… trzymaj tak dalej i nie zasypiaj gruszek w popiele, skąd czerpiesz tak ciekawe inspiracje ?

  5. By aktorka odniosła sukces, powinna mieć twarz Wenus, umysł Minewry, wdzięk Terpsychory, pamięć wziętego prawnika oraz skórę z gaźnika. E. Barrymore UMS*

  6. Przyznam szczerze, że miło i przyjemnie się czyta Twój Portal. Masz wielki talent, ambicję i lekkie pióro… gratuluję 🙂

  7. Służysz społeczności blogowej, pięknie składasz frazy. przyjmij najszczersze wdzięczności moich wyrazy 🙂

  8. Im very happy to find this web site. I want to to thank you for ones time just for this fantastic read!! I definitely appreciated every part of it and i also have you saved as a favorite to see new information in your blog.

  9. Hi I just dropped by and wanted to say you to have a Merry Christmas. Let all your wishes make come true for you and your family and lets hope the next year be prosperous for all us.Merry Christmas

  10. Łatwo być przyjacielem dla kogoś, kto jest twoim przyjacielem, ale być przyjacielem dla kogoś, kto uważa się za twego wroga – to kwintesencja prawdziwej religii. M. Gandhi.

  11. Wielkie biografie powstają z ruchu do przodu i progresywnego pressingu, a nie z oglądania się do tyłu. P. Coelho… & TM Created by ENdemol Studio…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.